babettes.blogg.se

En blogg om min lilla familj, mitt enorma second hand intresse, hållbarhetstänk och vackra människor!

Loppis-fynd

Publicerad 2014-01-08 14:48:00 i Allmänt,

Har sedan ett par månader tillbaka en instagram där jag lägger upp alla mina roliga loppis-fynd. Men! På Instagram är det svårt att uttrycka alla de tankar jag har kring loppis och second hand och dess motsatser, det vill säga köp-hets, konsumtion och miljöförstöring. Jag har blivit så SJUKT anti det där. Så till den grad att jag har ett litet nyårslöfte - under 2014 så får jag bara köpa 10 nya saker. Då menar jag såklart inte förbrukningsvaror. Nej jag menar prylar, kläder och inredning. Allt annat ska hittas på loppis och second hand. Inte så svårt tror jag. Men eftersom jag faktiskt älskar att shoppa fortfarande så är dem här gränsen något som kanske stoppar ännu oftare mig från att gå på Kungsmässan :)
 
Få saker gör mig så lycklig som att fynda riktigt fina saker till sjukt låga priser. Igår köpte jag 3 påsar fina leksaksdjur till Giuseppe, för 10:-/st. I dom fanns ca 20 fina djur i fint skick, det vill säga rena och hela. Varav 6-7 st va Schleich djur, som i vanliga fall kan kosta upp till 89:-/st. NAJS! De andra djuren va också fina. Peppe lekte hela kvällen med dom som fick flytta in i Brio Bondgården som vi köpte på samma ställe för några månader sedan för 20:-. Köpte även en doktorslåda till honom, för 20:-. Den ska han få någon tråkig dag framöver:)
 
Mycket snart ska vi börja inreda Giuseppes rum här hemma. Åh va roligt det ska bli! Hoppas att den blogg-inspirationen jag känner just nu kommer hålla i sig. Vet ju att jag mår bra och tycker det är så sjukt kul att blogga!
 
Puss på er!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela